30 mai 2011

Interviu cu Nane.



1.Spune-ne care a fost primul contact cu muzica hip-hop și cu scrisul, în general.
   S-a întâmplat de mult asta, eram foarte mic, în clasa a doua sau a treia, când m-am apucat de scris. Scriam poezii atunci, apoi am descoperit muzica hip hop. Nu mai știu exact cum, dar țin minte că se asculta la bloc, băieții mai mari ascultau Mafia, Paraziții, R.A.C.L.A. și trupele care erau în vogă în acel moment.
2.Să înțeleg că prima dată a fost hip hop românesc?
       Oarecum. Atunci era și hip hop străin, pe MTV și MCM, dar nu știam cu ce se mănâncă. După care am intrat adânc în hip hopul românesc, cam tot ce era la vremea aceea. Începusem să fac rost de la prieteni de fel și fel de materiale, atât de aici, cât și de afară. Erau destul de puține față de momentul de față, amdevorat tot ce mi-a venit pe mână atunci.


3.Care a fost exact vârsta la care ai lansat primul mixtape? Pentru că mulți se tem să lanseze un material mai complex la o vârstă fragedă, se rezumă doar la o piesă-două.
      Nu știu dacă aveam 16 ani împliniți când am lansat primul mixtape. Lansasem și mai devreme câteva piese, la 14 ani cred. Atunci am tras prima dată, era un home-studio, la un rocker acasă. Am fost foarte încântat, deși piesele au ieșit praf. Cred că oricine când trage prima piesă are același sentiment. Din momentul acela mi-am zis că asta vreau să fac.

4.Care a fost motivul pentru care nu ai avut multe colaborări pe mixtape-uri?
Nu am avut multe colaborări, nu că nu aș fi putut, ci pentru că nu sunt adeptul acestora. Trebuie să fie o chimie la mijloc și să ai o relație specială cu omul cu care colaborezi.


5.“Ca o stea” este piesa care te reprezintă cel mai mult?
Cred că toate piesele mă reprezintă 100%. Nu știu dacă este cea mai reprezentativă, dar clar a fost în filmul care a trebuit să fie atunci…


6.Crezi că o casă de discuri te-ar ridica mai mult? Mai sunt de actualitate și profitabile, în același timp?
O casă de discuri poate să te ajute eventual cu promovarea și distribuția. În cazul în care aș reuși să semnez cu o casă, nu neapărat să reușesc pentru că nu mi-am impus asta, dacă mi s-ar oferi ceva foarte bun cred că s-ar merita să scot un album. Atunci aș ști că se ocupă și de distribuție și de promovare, nu ar fi o problemă.


7.Crezi că se poate face o comparație între hip-hop-ul românesc și cel străin?
Niciodată! Nu se pot compara, n-au cum. Nu se poate compara muzica din țară cu muzica de afară. Acolo se face la alt nivel, se lucrează la cel mai mic detaliu, se face treabă. Fanbase-ul e activ, cumpără albume, tricouri, își urmăresc artiștii preferați în turnee, prin toate statele.


8.Ești foarte contestat pe internet, cum reziști?
Nu am nicio treabă cu ei. Muzica mea nu se adresează celor care mă contestă, se adresează celor care o iau așa cum e. Nu știu dacă ei sunt conștienți de lucrul acesta, dar au ajutat să mă propulseze tot mai tare. Zicea Boogie un lucru foarte tare: reclamă negativă nu există, există doar reclamă și atât.


9.De ce ai ales Facultatea de Jurnalism?
Pentru că îmi place foarte mult și e foarte important să știi cum să răspunzi la întrebările celor de la HipHopBlog (râde). Îmi place Jurnalismul, a fost singura secțiune cu care m-am identificat, zic eu… Asta nu înseamnă neaparat ca îmi doresc o carieră în domeniu.


10.De ce nu? Au fost foarte mulți rapperi care au avut și o emisiune tv.
Asta m-ar tenta, dar acest lucru nu înseamnă neapărat o carieră.


11.Care este prima piesă care îți vine în minte acum?
“Atitudine”, pentru că trebuie să iasă.


12.Ce ne poți spune despre “Atitudine”?
În mod normal trebuia să iasă pe 25 când am lansat site-ul, dar încă nu e gata. Mai trebuie să facem ultimele retușuri.


13.Ce planuri ai pentru viitor?
Numai muzică bună!


Abia aştept să apară ! :X

2 comentarii:

  1. nane eu nu te judec deloc...si cred cu tarie c muzica ta este elizirul de speranta al tuturor adolescentilor din zilele nostre......si consider ca nu trb sa fii geniu ca sati dai seama ca muzica ta e de calitate si ne incalzeste sufletul

    RăspundețiȘtergere
  2. NANE ESTI BOSS ! MULTA BAFTA CU MUZICA !

    RăspundețiȘtergere